06 September, 2011

ak dah jd EX politeknik. caye tak?

hari nie aku keluar dari politeknik(PSIS) , sabak bernam . aku dari jabatan hospitaliti dan pelancongan , kos pengurusan hotel dan katering. best kan? hurm,, perasaan serba salah tu memang lah ade. tapi nk buat macam mane? minat aku lebih ke arah teknologi kreatif. yup, aku baru je dapat tawaran kos tu kat uitm. tambah2 lagi,, kos yg aku dapat ni dekat puncak perdana area shah alam . memang mak ayah stuju sgat lah. aku pon stay kat shah alam ni je kan.. banyak la jugak sebab2 yang bawak aku lebih kearah kos ni . aku terima tawaran ni pon bukan atas ''nama'' ipta tu... aku pilih kos. kalo aku dapat hotel kat uitm, aku rase aku x pegi kowt..
 ye lah, kte kan kne pk jugak. jangan paksa diri.. kalo rasa boleh bawak, ok, just go on. jangan sebbkan nk kejar peluang pekerjaan punye pasal, sggup perah otah study bnde yang korang x minat. bagi  aku lah, sangat buang masa . sbb spanjang korang blaja n kerja, korang tak kan penah enjoy dengan ap y korang buat . aku tak nak macam tu.. aku nak study bende yang aku enjoy. 2 yang buatkan kite takkan bosan . =)
aku mgaku hari ni aku lega sangat bila keluar dari poli. sbb aku pening sgt bace nota pasal hotel katering . tapi sbenanye kos nie menarik sgt. kalo betul2 ak pahat hati kat sana, aku rasa aku seronok study kat situ.
awal pagi tadi, aku tak tido. aku tunggu roommate siap2 nk gi kelas. sbb maybe pagi tu last kitorang jmpa. sebulan aku stay poli , aku tak rasa yang aku ada kat satu tempat yang aku perlu study pon . aku rase macam pegi makan angin pon ade. hikhikk.. terok tol lah. tp bukn aku je yg rase camtu. 2 orang membe aku yang dapat uitm jugak pon ckap bende yang same. tak taw lah knapa, aku tetap tak puas hati dengan apa yang aku dapat . maybe terlampau berharap dpat kos seni kowt. dulu penah ade cita2 nk jadi ketua panitia . =D well... seni itu indah.. bak kate cikgu seni aku dulu lah. aku tak dapat kos seni sbb ayah aku tak bagi ambik pilihan pertama kos seni. sbb risau peluang kerja nanti. tapi skang dah tak kesah aku kuar poli and amek uitm tu.
anyway, aku ucapkan selamat maju jaya pada mereka2 yang mengenali diri nie.. aku happy sgt dpat kenal korang. terutamanya SYAZRIN , IRA, CHEETAH . And tak lupa roommate aku yang banyak cakap tapi kdg2 jadi pendiam semacam , SHAHIRAH and MIERA . dan yang paling penting mesti lah kelas aku kan... DHK 1A. in my memory. aku tak kan lupakan semua kengan aku selama sebulan kat PSIS .. semua yang pahit aku cepat2 buang . kalo aku penah tersinggungkn perasaan sape2, aku mintak maaf sgt2. and aku tak penah ambik hati ngan korang suma. =) take care... babaiii...~

No comments:

Post a Comment

happy.