03 January, 2014

Debat Yang Menarik

aku ade knalan yang pmikiran lebih kurang dengan aku.
tp kitorang tak sehaluan smpai ke tahap penilaian sesuatu perkara.
susah nk terngkan. tp sbagai contoh,
-------------------->kaji pasal haiwan ayam dan itik. sama2 tau mana kelemahan ayam, mana klemahan itik.
ending, dye pilih ayam, aku pilih itik.

cm tu la. tp apa yang kitorang bincang pasal fahaman islam dan pemimpin. ha... mmg best tajuk ni bawak bdebat. 
of cos sgt berkait rapat dgan pemerintahan dan politik.

pndpat dye, kne trus taat pemerintah wlau zalim.sbb bnyak hadis y ckp pasal taat pmimpin.
pndpat ak, kne lawan dan pthankan kebenaran demi tgakkan keadilan sbb ada hadis y ckp jgn ikut pmrntah zalim.

tpi x smua dia sokong pasal tindkn pmmpin.
aku pon, x de la smpai buat khianat ape. cme sokong pejuang islam y pthnkan agama.

cara siapa y betul, cara siapa y salah, hnya tuhan y tau niat masing2.

tp pgg teguh pada kata2 'niat x mghalalkan cara'

bnyak sgt yang kitorang bincang.
sgala jenis hadis nabi sume kua. kiorang tak gaduh sbb apa y dia kluakan fakta, n apa y aku ckap smua x salah. 

tujuan kitorang hanya untuk mncari jalan y benar.

kitorang ttup pbincngan dgn aman. xgaduh, haha!
klau ktorg ada fakta baru, pastinya ktorg akn trus bbincang.
korang pon KENE mgkaji tau. kita manusia biasa. truslah mncari kebenaran dan jalan y spatutnya kita tuju.
kami juga begitu.

=)

No comments:

Post a Comment

happy.